Regulamin Rekrutacji
do Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Salezjanek
im. Świętego Dominika Savio w Krakowie w roku szkolnym 2023/2024
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718 i 2005)
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1737)
- Zarządzenie Nr 4/24 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 30 stycznia 2024 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe i na semestr pierwszy klas I publicznych branżowych szkół II stopnia i publicznych szkół policealnych, na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2024/2025.
- Statut Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Salezjanek im. Świętego Dominika Savio w Krakowie.
§1.
Regulamin określa warunki i tryb przyjmowania uczniów do Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Salezjanek im. Świętego Dominika Savio w Krakowie.
§2.
- W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Salezjanek im. Świętego Dominika Savio w Krakowie dyrektor powołuje szkolną komisję rekrutacyjną, wyznaczając jej przewodniczącego i określa zadania członków komisji.
- Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym;
- sporządzenie i ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych
i niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
- sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego.
- Ustalenia komisji podejmowane są w formie decyzji.
- Od decyzji komisji przysługuje odwołanie do dyrektora szkoły złożone w formie pisemnej w sekretariacie szkoły w dniu ogłoszenia wyników rekrutacji.
- Decyzja dyrektora szkoły jest ostateczna.
§3.
- Prawo ubiegania się o przyjęcie do Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Salezjanek im. św. Dominika Savio w Krakowie mają uczniowie, którzy w roku szkolnym 2023/2024 uzyskają świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
- W roku szkolnym 2024/2025 planowane jest utworzenie 5 oddziałów klas pierwszych,
w tym:
Klasa A:
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym: | język polski, historia, język angielski |
Drugi język obcy | niemiecki lub hiszpański lub włoski |
Klasa B:
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym: | język polski, biologia, język angielski |
Drugi język obcy | niemiecki lub hiszpański lub włoski |
Klasa C:
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym: | biologia, chemia, język angielski |
Drugi język obcy | niemiecki lub hiszpański lub włoski |
Klasa D:
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym: | matematyka, fizyka, informatyka |
Drugi język obcy | niemiecki lub hiszpański lub włoski |
Klasa E:
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym: | matematyka, geografia, język angielski |
Drugi język obcy | niemiecki lub hiszpański lub włoski |
- Liczba uczniów w klasie nie przekracza 28 osób.
- Warunkiem utworzenia grupy językowej jest odpowiednia liczba osób. W przypadku braku grupy lub nadmiernej liczby chętnych w danej grupie językowej, kandydat może zostać przydzielony do innej niż deklarowana grupy.
§ 4.
- O przyjęciu do Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Salezjanek decydują kryteria zawarte w statucie szkoły, uwzględniające:
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu przeprowadzanego
w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej (ósmoklasisty), zawarte
w zaświadczeniu (maksymalnie 100 pkt.);
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za oceny:
- w klasie A: z języka polskiego, matematyki, historii, języka angielskiego,
- w klasie B: z języka polskiego, matematyki, biologii, języka angielskiego,
- w klasie C: z języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, wyższy wynik z przedmiotów: biologia lub chemia.
- w klasie D: z języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, wyższy wynik z przedmiotów: fizyka lub informatyka,
- w klasie E: z języka polskiego, matematyki, geografii, języka angielskiego.
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu przeprowadzanego
- Wyniki egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w ust. 1, pkt.1 obejmują wyniki z zakresu następujących przedmiotów:
- język polski,
- matematyka,
- język obcy nowożytny.
- Wyniki te wyrażone w skali procentowej przelicza się na punkty według zasady,
że z zakresu:- języka polskiego i matematyki można uzyskać maksymalnie po 35 punktów – jednemu procentowi w każdym z zakresów odpowiada 0,35 punktu,
- języka angielskiego można uzyskać maksymalnie 30 punktów – jednemu procentowi odpowiada 0,30 punktu.
- W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:
- języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 35 punktów,
- bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
- dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
- dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
- dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
- wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
- celującym – przyznaje się 30 punktów,
- bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów,
- dobrym – przyznaje się 20 punktów,
- dostatecznym – przyznaje się 10 punktów,
- dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.
- języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
- Przyjmuje się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z przedmiotów:
- celujący – 18 punktów;
- bardzo dobry – 17 punktów;
- dobry – 14 punktów;
4) dostateczny – 8 punktów;
5) dopuszczający – 2 punkty.
- Kandydat za ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem otrzymuje 7 punktów.
- Kandydat za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu otrzymuje 3 punkty.
- Kandydat za szczególne osiągnięcia wpisane na świadectwie może uzyskać maksymalnie 18 punktów, w tym:
- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się
- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się
5 punktów;- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;
- uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się
10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego
lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się
5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się
3 punkty; - uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej –
przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej –
- uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1-4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
- międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
- krajowym – przyznaje się 3 punkty,
- wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
- powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
- W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 8, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, o którym mowa w ust. 1, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach.
- Łączna liczba punktów u kandydata ubiegającego się o przyjęcie do pierwszej klasy liceum ogólnokształcącego nie może przekraczać 200.
- Laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponad wojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 29 stycznia
2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów
i olimpiad (Dz. U. z 2020 r., poz. 1036) przyjmowani są niezależnie od kryteriów, o których mowa w ust. 1-10. - O przyjęciu do szkoły decyduje łączna suma punktów uzyskanych w trakcie postępowania rekrutacyjnego.
§5.
W przypadku, gdy o ostatnie miejsce na liście przyjętych do szkoły ubiega się większa liczba kandydatów, którzy osiągnęli tę samą, graniczną liczbę punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, a w dalszej kolejności kandydaci spełniający co najmniej jedno z kryteriów:
- wielodzietność rodziny kandydata (troje i więcej dzieci);
- niepełnosprawność kandydata;
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
§6.
- Szkoła jest objęta systemem rekrutacji elektronicznej OMIKRON.
- W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2024/2025 wnioski o przyjęcie do szkoły
i inne wymagane dokumenty kandydat może składać za pomocą środków komunikacji elektronicznej. - Wniosek o przyjęcie do szkoły należy wypełnić na stronie www.krakow.e–omikron.pl, wydrukować oraz podpisać (kandydat oraz rodzice/prawni opiekunowie) i złożyć
w sekretariacie szkoły lub wysłać na adres e-mail: sekretariat@dominik.edu.pl. - Pozostałe dokumenty konieczne w procesie rekrutacji należy dostarczyć do sekretariatu szkoły osobiście lub przesłać na adres e-mail: sekretariat@dominik.edu.pl zgodnie
z harmonogramem w postaci skanów lub czytelnych fotografii. - Kandydaci składają wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej.
- Harmonogram rekrutacji:
Czynność | Termin |
Złożenie wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej. | od 13 maja do 4 lipca 2024 r. |
Uzupełnianie wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół do których kandyduje. | od 21 czerwca do 4 lipca 2024 r. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. | do 9 lipca 2024 r. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. | 11 lipca 2024 r. do godziny 12:00 |
Potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły. | od 11 lipca do 15 lipca 2024 r. do godz. 15:00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły. | 16 lipca 2024 r. do godziny 12:00 |
- Uczniowie nieprzyjęci do szkoły mogą ubiegać się o przyjęcie do szkoły, jeśli ta dysponuje wolnymi miejscami, w postępowaniu uzupełniającym, które trwać będzie od 17 lipca do 2 sierpnia 2024 roku.
- Wymaganymi przez szkołę dokumentami są:
- wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, który kandydat składa od 13 maja do 4 lipca 2024 r.
- uzupełnienie wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty: od 21 czerwca do 4 lipca 2024 r.
- oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty, który kandydat dostarcza w terminie od 11 do 15 lipca 2024 r. do godziny 15:00
- 2 zdjęcia podpisane imieniem, nazwiskiem oraz datą urodzenia, które kandydat dostarcza do 15 lipca 2024 r. do godziny 15.00.
s. mgr Marta Emilia Raducha dyrektor szkoły
Kraków, 4 marca 2024 r.