Rok Miłosierdzia
13 stycznia, 2016Hawajskie Klimaty
5 lutego, 20163.02.2016 roku, godz. 19.05 – sala gimnastyczna w Publicznym Gimnazjum Sióstr Salezjanek im. św. Dominika Savio rozbrzmiewa owacjami. Na stojąco. Owacje są długie, a w miarę upływu czasu ich moc i radość wzrasta. To rodzice uczniów klas II. A na scenie – grupka roześmianych aktorów. Jeszcze tańczą. To uczniowie klas drugich. I rodzice i nauczyciele nie kryją wzruszenia, nie kryją radości, nie kryją dumy…To NASZE dzieci – kończy ten piękny wieczór s. Leokadia.
W klasie II gimnazjum uczniowie realizują projekt edukacyjny. Zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem MEN projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. Projekt edukacyjny obejmuje wybór tematu projektu, określenie celów i etapów realizacji, wykonanie planowanych działań i publiczne przedstawienie rezultatów.
Spektakl, który wyzwolił tyle radości to była prezentacja projektu edukacyjnego klasy IID, którego temat brzmi: „Kopciuszek – współcześnie”. Przygotowany przez uczniów musical, wykorzystując różne formy – taniec, śpiew, pantomina, film, prezentacja z zaangażowaniem widowni oparty był na znanej wszystkim bajce o Kopciuszku i poruszał temat stary jak świat – temat miłości.
Celem naszego projektu było uświadomienie sobie i innym, czym jest prawdziwa miłość i to, że ona jest możliwa – mówi Mikołaj, który w spektaklu zagrał Księcia. Chcieliśmy na przykładzie postaw macochy i jej córek pokazać jakie postawy i zachowania są niewłaściwe i to, że tylko dobro daje człowiekowi szczęście…. dodaje Ewa – bajkowy Kopciuszek. Chyba nam się udało to pokazać – cieszy się Magda, bajkowa macocha. Uczestnicy projektu podkreślają też, że nauczyli się odpowiedzialnie realizować swoje zadania w grupie, przełamać tremę przed publicznymi wystąpieniami, wspólnie by kreatywnymi, cieszyć się wspólnym sukcesem.
Grupę projektową z klasy IID wspomogli uczniowie z klas IIA, IIIC i IIIE podejmując się pełnienia funkcji np. operatora dźwięku oraz absolwenci.
Po spektaklu rodzice spontanicznie dzielili się swoimi refleksjami, w których dominowały podziw dla sztuki aktorskiej ale jeszcze większy podziw dla przesłania spektaklu.
Następnego dnia spektakl obejrzeli uczniowie naszej szkoły. Jako widzowie dali się włączyć w akcje przedstawienia, ale chyba więcej, dali się włączyć w treść i przesłanie: ewangeliczna miłość, która uszczęśliwia człowieka jest czysta, jest wierna, jest…piękna.
Projekt zrealizowany był pod opieką nauczycieli szkoły: p. Joanny Bator (doradca zawodowy), p. Marty Szałach (pedagog) i p. Bożeny Lesiak (nauczyciel – bibliotekarz).
To był wieczór prawdziwej radości. Radością rodziców i nauczycieli szkoły byli uczniowie. Radością uczniów byli nauczyciele i rodzice.