Rowerowa wycieczka szlakiem zabytków Krakowa
19 czerwca, 2015Rajd Górski Samorządów Uczniowskich (Tęgoborze 2015)
20 czerwca, 2015„Wiesz co jest największą tragedią tego świata? Ludzie, którzy nigdy nie odkryli, co naprawdę chcą robić i do czego mają zdolności. Synowie, którzy zostają kowalami, bo ich ojcowie byli kowalami. Ludzie, którzy mogliby fantastycznie grać na flecie, ale starzeją się i umierają, nie widząc żadnego instrumentu muzycznego, więc zostają oraczami. Ludzie obdarzeni talentem, którego nigdy nie poznają. A może nawet nie rodzą się w czasie, w którym mogliby go odkryć”. T. Pratchett
Od listopada 2014 r. do maja br. nasi uczniowie:
Biernat Kajetan kl. 1a
Duda Gabriela kl. 2f
Gomółka Tomasz kl. 1a
Wątkowski Kacper kl.2c
Więcek Jan kl. 1d
uczestniczyli w innowacyjnym projekcie pt. „Kotwice kariery” adresowanym do uczniów zdolnych uczęszczających do szkół gimnazjalnych w całej Polsce. Projekt realizowany był w ramach poddziałania 3.4.3 „Upowszechnienie uczenia się przez całe życie – projekty konkursowe“ POKL.
W pierwszym etapie projektu każdy z uczestników zmierzył się z zadaniami innowacyjnego, webowego narzędzia służącego do diagnozy potencjału ucznia zdolnego, które mierzy zarówno sferę poznawczą ucznia, wartości jak i osobowość (predyspozycje w tym autonomię i zainteresowania).
Następnie podczas indywidualnych spotkań z doradcą zawodowym uczniowie rozwijali swoje zdolności twórcze poprzez tworzenie rysunków, projektowanie nowatorskich przedmiotów, pisanie ciekawych historyjek, zabawę skojarzeniami. Za pomocą różnorodnych zadań przyglądali się temu jak szybko potrafią wygenerować nowe, oryginalne i wartościowe pomysły, jak radzą sobie w sytuacjach problemowych kiedy np. wcielają się w rolę dyrektora handlowego firmy produkującej mleko do batoników. Zapoznali się z metodologią SMART określania celów, dzięki czemu rozwinęli umiejętność wyznaczania sobie celów i odróżniania ich od marzeń.
Podejmowali również refleksje na temat ważnych dla nich wartości mających wpływ na ich wybory edukacyjne i zawodowe. Mogli również porozmawiać na temat swoich zainteresowań i zastanowić się jak ważne jest aby w swojej przyszłej pracy zawodowej móc realizować swoje pasje.
Mamy nadzieje, że udział w projekcie był dla nich ciekawą przygodą i pomoże im już wkrótce w podejmowaniu świadomych i właściwych decyzji edukacyjno-zawodowych.